2)ön varsayımın toplumsal anlamı gücü mutlaklık ölçüsü rütbe ve etkinliği yeniden üretim sürecinin özgül yapısını tarafından belirlenir .
her devletin kendi yarattığı bir dini vardır
Mısırda yaratılan güçlü bir devlet ve onun idealleri ve nil nehrinin ekonomisi üzerine kurulmuştur. Dünün bilim adamları aynı zamanda din adamlarıdır. Dolayısıyla rahiplerdir.Toplumun ruhsal ve maddi ihtiyaçlarını karşılamak için ortaya çıkan rahipler ve bürokrasi kendi yarattıkları idollerini ,(krallarını) tanrılaştırmışlardır. Çünkü tanrı toplumların ulaşılamaz olan hayallerini ve ulaşmak istedikleri mükemmel toplum dinlerinde yaratırlar. bu dünyada yaratılamayan mükemmel bir dünya zahiri olarak ölümden sonraki dünyada yaratıldı. Bu da o toplumların bu dünyada ne kadar çok acı çektikleri ve ne kadar çok ezaya katlanmak zorunda kaldırlarına göre öbür dünya ölümden sonraki dünya o kadar idealleşti o kadar prütenleşti.
Tabii önce hammurabi en önemli şey olan yönetme arzusunun gerekleri olan kanunları yazılı olarak maddeleştirildi.Kişilerin beyinlerinde kanunlar yerine yazılı kanunlar her yerde aynı idi.
Nil ve Babil dini imparatorluk kurabilmişti. Çünkü imparatorluğu doyuracak ekonomileri sulak toprakları vardı. Nil havzasının taşması matematiğin gelişmesini Mezepotamya ise geometrinin gelişmesini sağladı.Bu verimli topraklar aynı zamanda tanrının araştırılmasını ve gökyüzünün çözümlenmesi için gökbilimin asrolojinin gelişimini sağladı.
Yaratılan tanrının maddi olması Putlarv kralları ve Mısırın mumyaları ölümden sonra yaşamı pekiştirdi. Öte yandan Babil putları maddi dünyanın varlığı idi.ama yaratılan putlar atfedilen hiç bir gücünü yerine getiremediğinden ve ülke okonomisine hizmet etmediğinden dolayı gelişmeye başlayan asroloji ve üretilen bilim ile tanrı fikri yeryüzünden gökyüzüne(zahiri) dünyaya taşındı.